top of page
  • Bruksledaren

En vildsvinsfamilj, en orädd räv & 4 kontroller...

...blev det på dagens 15.7 km långa Naturpassrunda. Lyckades även skrämma en ekorre som satt på marken i skogen.


Jag hade inte ens tagit första kontrollen utan hade precis svängt in på Sänkmossvägen när det efter bommen kom en hel vildsvinsfamilj traskande över vägen... (se videorna längre ner och de syns bättre om ni kollar på dator än mobil) Det kom en bil strax bakom mig efter några minuter så jag signalerade att han skulle sakta ner och han förstod på en gång.


Jag stod still länge och kände mig faktiskt tveksam om jag över huvud taget skulle fortsätta. Men tog ett djupt andetag och bestämde mig för att gå vidare.


Det blev totalt 4 kontroller och när jag satt mig för att äta efter Skeppmoravägen i lite blåst för att slippa myggen, ser jag något komma emot mig. Det var en räv och han fortsatte totalt orädd rakt emot mig men när det är 20 meter emellan väljer den att vika ner i skogen men kommer upp på en stig nära mig bara 5 meter bort.


Det var lite häftigt. En varm tur med mycket mygg vid Kråkstens naturreservat där jag gick sista biten.


Känner att jag vill inte möta fler vildsvin nu då detta var andra gången på Naturpasset, även om jag vet att det är i deras habitat...


När jag kom hem tog jag fram lite vildsvinskött och gjorde pizza till mig o maken. Gudomligt gott.


Ha en fin måndagskväll hörrni <3


Vildsvinen ser ni till vänster lite längre fram. Kolla på dator för bästa upplevelse.

Bilen som jag varnade åkte sakta förbi och svinet står kvar...

Räven som kom rakt emot mig när jag satt vid Skeppmoravägen och åt...

Åh dagens rutt (glömde starta hemifrån så det ska vara 16.2 km)


86 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page