top of page
  • Bruksledaren

Gick till Norberg och köpte deras Naturpass ...

...tog 6 kontroller i Kolningberg och gick hem. 36.6 km landade dagens varma tur på.

Det började med att jag skulle undersöka den blå stigen till Karlberg markerad från Ötjärn. Jag har försökt hitta och gå den flera gånger under 10 års tid utan större framgång... så även idag men jag kom längre än tidigare åtminstone.


Den slutsats jag kunde dra var att stigen bitvis är helt överväxt och markeringarna bara synliga från Norbergshållet vissa sträckor...

När jag trasslat runt i sumpmarken i 1,5 timme tog jag landsvägen fram till Norberg, gick in på Coop där jag köpte deras Naturpass och pratade med en gammal kollega.


Planen var egentligen att gå tillbaka mot Karlberg, men beslöt mig för att ta Kolningberg först istället. Kontrollerna hittades ganska snabbt men det var en bit emellan dem så det blev några km bara i det området också.


Hemvägen gick via Stora Malmtjärn där jag var totalt överhettad och slängde mig i vattnet. Ingen handduk och inga badkläder, men body och det var räddningen att gå med blött inpå kroppen resten av vägen hem.


Väl hemma var grannen ute och frågade hur långt jag gått och när jag sade 36.6 km blev hen nästan arg och frågade... Varför?!?!


Du ska få ett ärligt svar sade jag:


- Igår deppade jag ihop totalt över arbetslösheten jag befinner mig (allt var verkligen nattsvart) i just nu och för 6:e gången på 10 år... Jag behöver trötta ut min hjärna och kropp för att inte gå sönder och överleva mentalt... (och innan någon frågar så har jag gått hos psykolog)


Hen blev tyst...


Åh nu är det ju faktiskt så att jag lyssnar på kroppen och går inte så långt lika ofta längre och framför allt så har jag vilodagar emellan... Det är så här jag överlever...just nu...tills jag får nästa jobb om jag nu får något...


Önskar er en fin torsdag och var rädda om er själva, varandra och döm ALDRIG någon förrän du hört dennes historia och vad som ligger bakom, hur mycket denne faktiskt ger och gör varje dag.

Åh dagens Relive:


47 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page