top of page
  • Bruksledaren

I sällskap av söta gärdsmygar i Trummelsberg

En 23 km lång, svettig pannbenstur blev det igår till Trummelsberg via Bruksledens etapp 13. Jag kom iväg 2 timmar senare än tänkt då himlen inte var så tilltalande och eventuell åska på gång. Så blev det aldrig och jag kom iväg strax före 07.00.


Jag valde att gå via Aspatorp, Åvestbo, Smittsbo och skulle ta in skogsvägen jämte väg 250 men där var så mycket vatten att det bara var att vända och gå upp på 250:an istället - något jag avskyr då trafiken är rätt tung där.


Väl framme i Bastmora tog jag in på Bruksleden och valde sedan etapp 13 istället för den planerade 12 till Trummelsberg. Här började pannbensturen för det var som jag fått bly i benen och varje steg var tungt.


Jag var noga med att dricka, äta och blöta ner mig mellan varven och tog många små pauser för att orka med. Denna tur var ju inte varmare än tidigare turer och ifjol var det varmare och jag gick 1 mil längre!


Stötte på två andra trevliga vandrare som skulle gå vidare runt Landsberget och vi pratade en stund innan vi gick åt skilda håll.


Det bästa på gårdagens tur var de två söta gärdsmygarna som kom väldigt nära, doppet i Dammen (tempen måste legat på runt 20!) och laxlunchen även den vid Dammen. Gick vidare till Trummelsberg där jag blev hämtad av make och dotter. Passade på att hoppa i Stora Kedjen innan vi åkte också =)


Ha en fin söndag <3

Gårdagens Relive:




60 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comentarios


bottom of page