top of page
  • Bruksledaren

Jag har något att berätta...

Häromdagen hade jag ett samtal med min chef på Region Västmanland och fick då beskedet att min provanställning kommer övergå i en tillsvidareanställning i april om jag vill. Jag tackade ja efter diskussion och det känns bra.


Efter 11 års visstidsanställningar hos olika arbetsgivare och långa arbetslöshetsperioder har jag äntligen en ekonomisk trygghet igen och kan planera längre än 6 månader i taget.


Bara den som genomgått samma sak kan förstå vad stressen och oron gör med en människa under så lång tid. Jag har skogen att tacka för att det mesta av mitt förstånd finns kvar idag...


Idag är det ledig fredag och jag tog en tidig brunchtur förbi Ötjärn där solen steg upp över trädtopparna och brasan värmde gott. Dagens sotpannemat blev: torskrygg med potatisgratäng och malaysisk wokmix. Naturligtvis avnjöts favoritölen dagen till ära för att fira beskedet.


På vägen hem gick jag in på polisstationen för att hämta mitt nya ID-kort. Blev rätt överraskad då det var en massa australiensare där (otippat!)


Dagens tur landade på 10,5 km och var avslappnad, lugn och krispig.

Nu ska jag njuta av resten av min lediga dag innan jobbhelg väntar.


Önskar er en fin helg.


Lugnt och stilla vid Lilla Ötjärn

Dagens Relive:


193 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page