top of page
  • Bruksledaren

Jag sov med vargar...

...utanför fönstret på Varghotellet inne på Järvzoo i Järvsö. Det var så jag valde att fira min 50-årsdag tillsammans med min make. Men lodjursfamiljen var nog det som värmde hjärtat mest att se. Det är nog det vackraste rovdjur som finns enligt mig.


Vi har varit här flera gånger tidigare men då när barnen var små. Det som är så fantastiskt är att man har tillgång till hela djurparken före och efter stängningstid. Du kan strosa runt närhelst du vill i parken och sover sedan i nåt av rummen med panoramafönster ut mot vargarna - om du nu väljer att boka ett sånt paket förstås.


Det blev en helt fantastisk födelsedag och kunde inte önskat något mer. Lugnt och stilla i fantastiskt höstväder. Samtliga djur var väldigt aktiva under de två dagar vi var där. Roligast var nog att se björnarna som spexade rejält när vi stod ensamma där och tittade på dem.


Det är inte bara djuren utan hela atmosfären som är så otroligt speciell och skiljer sig enormt från alla andra djurparker.


Jag kan varmt rekommendera er som inte varit här att besöka detta fantastiska ställe.

I paketet vi valde ingick även hotellfrulle i två dagar på Bergshotellet - en promenadsträcka dit på 300 meter och med tanke på hur mycket man åt så var det skönt att röra på sig före och efter ;)


Det fanns bra alternativ för gluten- & laktosintoleranta.

Lägger upp lite varierande filmklipp och foton från dagarna i Järvsö.

Järven

Renar

Lodjur

Rödräven



Fjällräv



Vargarna alldeles utanför vårt sovrumsfönster

Klippet på björnarna verkar filskadat. Lägger upp det så fort jag fixat problemet om jag lyckas.

57 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page