top of page
  • Bruksledaren

Lugn, tyst & mulen söndagstur...

...på 14.5 km blev det idag via Svartbergs-, Hedkärra- & Saxenvägen, cirkelrundan, Bruksleden och Flobostigen. Vädret var, enligt mig, perfekt: gråmulet, lagom blåsigt och en skön temp på cirka 10 grader.


Jag hade förväntat mig jägare efter Saxenvägen vid korsningen men inte en människa eller bil i sikte - inte förrän jag kom tillbaka ut på Svartbergsvägen - där jag mötte två hästar och ryttare.


Jag vek in på Bruksleden vid Fageråsen där jag gick vidare in på Flobostigen för att göra upp en eld till att värma nudlarna jag hade med mig.


Det blev även invigning av ett par nya byxor jag sneglat länge på från Beyond Nordic (ej sponsrad länk) och jag gillar dem efter dagen men lite tunna i mitt tycke. Bra passform och pluspoäng för reflexdetaljer men det är inga byxor jag kommer köpa fler av då favoritmärket definitivt är Norwand Pants från Revolution Race (ej sponsrad länk) i jämförelse.



Nu får jag ge mig själv köpstopp på vandringsbyxor ett tag framöver ;)


Energidepån är påfylld och jag är redo för en ny arbetsvecka.


Fin söndag på er <3


Invigning och test av nya brallorna från Beyond Nordic - godkänt men ingen wowkänsla. Pluspoäng för utseendet - grymt snygga.

Två mindre hackspettar vid Flobostigen. Naturligtvis satt de mest still när jag skulle filma...

Åh dagens 14.5 km.


55 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page