top of page
  • Bruksledaren

Möte med en ÅSNA!!!

Ni läste rätt - på dagens tur mötte jag en åsna!!! Inte i skogen utan på hemvägen på cykel- och gångbanan! Jag var tvungen att fråga om jag fick ta kort vilket var helt okej.


Jag fick sedan veta att anledningen till mötet med åsnan var en familjegudstjänst i Västanfors kyrka


Det blev en 14 km skön och djurrik tur lite kringelkrokigt på Bruksleden, Fageråsens skidspår och via Semla. Jag kom riktigt nära två rådjur på olika ställen. Fick se spillkråkan i Flobo igen, ekorrar, en humla, många fjärilar.


Fick sällskap av en pratglad löpare vid Jättåsarna en bit och sedan blev det en pratstund med en herre som var ute med hunden när jag tog lunch nedanför Jättåsarna. Hade inte bråttom utan gick sakta, tittade, lyssnade och njöt. Imorgon är en annan dag ;) Fin söndag på er.

Filmklipp på rådjur på Bruksleden


33 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comentários


bottom of page