top of page
  • Bruksledaren

Naturpasset 29-30 april 2022 - etapp 1

Gårdagens tunga, trötta 18 km och nio kontroller samt dagens något lättare och mindre trötta 13 km och 3 kontroller summerar min fredag och lördag. Det innebär att jag endast har två kontroller kvar på årets etapp 1 av fotkartan!


Känns gött men lite irriterande att jag inte lyckades hitta de två som nu fattas på gårdagens tur. Jag kör alltid utan kompass men kanske hade det gått om jag använt en. Tycker dock det är roligare utan och jag har ju lyckats bra ändå i alla år utan.


Jag känner mig säker på att jag var på rätt ställe igår men har säkert missat det med någon snöplig marginal, precis som idag när det gällde nr 3.


Jag hade gått runt samma brant 3 gånger igår och passerat kontrollen utan att se den. Idag såg jag den och jag tror att det är samma med 21 och 29 som nu saknas innan full pott.


Dagens nöt blev dock kontroll 5 som jag till slut hittade långt in i den trånga terrängen bland alla bäckkrökar som INTE fanns på kartan och som förvirrade en hel del...


Nu väntar en lång jobbsöndag och en ny jobbvecka så får vi se när jag lyckas knipa de två sista kontrollerna härnäst. Snart hoppas jag.


Hoppas ni har en skön lördag <3


29/4 2022 9 kontroller (+ att jag sprang på en cykelkontroll också)


Reliven 29/4 2022 18 km

30/4 2022 13 km och 3 kontroller

Reliven 30/4 2022 - 13 km och 3 kontroller


34 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Yorumlar


bottom of page