top of page
  • Bruksledaren

Naturpasset dag 3 - 19.6 km, 13 kontroller och 7 timmar...

... av och på Bruksleden idag. Igår blev det 12 kontroller, 15 km och 6 timmar. Men dagens tur hade några riktigt farligt placerade kontroller enligt mig. När mossan gömmer slukhål och lösa stenar är det väldigt lätt att göra sig illa trots att man är försiktig.


Nu gick det ju bra, men adrenalinet höjdes några gånger kan jag säga och jag vet inte om jag vill känna så på ett Naturpass... Dagens pass började med att jag gick fel vid andra kontrollen då stigen på kartan inte syntes i terrängen. Gick samma väg tillbaka så förstod då vilken det måste vara men tycker inte den ens var markerad...


Det bjöds även på sol, regn och hagel precis som de två tidigare dagarna. Men temperaturen var behaglig så det gick hur bra som helst och jag njöt de sträckor som var lite enklare idag.


Jag har redan tagit 29 kontroller på tre dagar så jag är snart klar... Har ju lyckats tagit några av cykelkartans också men det kan ju inte jag hjälpa när de ligger på samma sträcka, men resten får maken ta på den kartan.


Vi får se om det blir en vilodag imorgon eller ej... Fin onsdag på er <3


Dagens rutt på och av Bruksleden

Farligt placerade kontroller Naturpasset 2019 Fagersta


39 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page