top of page
  • Bruksledaren

Norbergs Naturpass 2022 - fotkartan 17 av 30 klara

Eftersom jag gjort klart Fagerstas Naturpass 2022 - fotkarta och fick info om att Norbergs kontroller var runtomkring Kolningberg på och av Bruksleden så gick jag över kommungränsen och köpte mig en karta igår på Coop.


Det resulterade i 24 km och 10 kontroller men kände att jag inte orkade gå hela vägen tillbaka hem så ringde efter skjuts. Idag ville jag kunna ta mig hem själv så dammade av min MTB och trampade över för att fortsätta.


Dagens skörd blev 7 kontroller, skavsår på olämpligt ställe och bäckenbottenproblem. Cykeln kändes mest i vägen på de stigar jag valde idag och gav till slut upp efter jag svansat runt efter nr 17 länge. Den sitter säkerligen på det ställe jag var men väl gömd.


Det räcker att man kommer från fel håll eller vinkel så är det kört.


Väl hemma så blev det totalt 3 mil på cykel och det blir inga fler om jag inte cyklar över, ställer ifrån mig den och låser för att spankulera runt och ta de sista på kartan.

17 av 30 kontroller är tagna på två dagar så jag är nöjd trots allt även om jag ville ta samtliga idag.


Nedan är blandade bilder/videoklipp från gårdagen och dagen.


17 maj

Spillkråka på Bruksleden

18 maj - en videokompilation av dagens "bhiking" - bicycling+hiking


31 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page