top of page
  • Bruksledaren

Omelettäggröra vid ett kylslaget Ötjärn...

...närmare bestämt minus 12 grader var det innan solen gick upp.

Isen hade tagit ett stadigt grepp om vattnet och brasan värmde gott.


Morgonen började med frukost på jobbet ifall jag skulle bli inringd och behöva jobba som de två föregående dagarna. Jag gick hellre dit och var beredd direkt klockan 6. Nu blev det inget pass idag så jag tjålade lite med kollegorna fram till 7.30 innan jag styrde kosan mot Gamla Norbergsvägen.


Jag tog in första vägen upp mot Ötjärn och när jag väl nått udden jag siktade på så var solen på väg upp. Med mig i ryggan hade jag smör och en omelettblandning av ägg och kalkonkött. Nu blev det mer en äggröra men oväsentligt: den gick att äta.


Lukt- och smaksinnet är fortfarande borta men nu ska jag äntligen få träffa en läkare på ÖHN efter 10 månaders bortfall. Jag hoppas få svar på om de kan se ifall det är en permanent skada eller om det finns hopp. Håll tummarna hörrni!


Hemvägen gick över vattnet och Ötjärnsvägen ner mot vattentornet och landade på strax över milen.


Nu blir det slapp resten av dagen och ladda för ett 11,5 timmar långt kökspass imorrn. Timvikarie är definitivt inget för mig men på måndag har jag en anställningsintervju och idag kom det ut en tjänst till som känns intressant.


Helst av allt vill jag vara kvar där jag är men jag får stå mitt kast när jag valde att säga upp mig tidigare för att testa ett annat jobb som inte funkade. Idag vet jag vad jag vill/klarar av men det lär ju ges tillfälle också. Jag har en benägenhet att försätta mig själv i rävsaxsituationer ;)


Jaja, allt löser sig nog så småningom men vill det sig illa blir jag tvungen att säga upp mig till sommaren igen p.g.a. deltidsvarning.


Önskar er en fin onsdag där ute <3

Omelettäggröra ;)

Kallt men mysigt <3



18 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page