top of page
  • Bruksledaren

Porfyrleden/Vasaloppsleden 2019

Det blev en fin midsommarvecka i Älvdalen och vandring efter den vackra Porfyrleden (27/6) som kommit att utvecklas till en årlig tradition. Vädret och temperaturen var helt okej med 17 grader och blåsigt jämfört med fjolårets värmebölja.


Vyerna hade ändrats något från i fjol: fler kalhyggen och inga kossor vid fäbodvallen i Sovaldberg (som man passerar igenom på väg mot Evertsberg).


Jag mötte inte en människa förrän 8,5 km innan Oxberg av de 3 milen jag gick från Älvdalens camping! Nästan läskigt...


I år hade jag mer ork och hade fyllt på med tillräckliga energidepåer och vätska, vilade ofta men kortare. På något sätt lyckades jag dock få skavsår på ovansidan av tårna så jag blödde när jag var framme i Oxberg som var målet.


Jag borde tänkt på att tejpa, men tänkte att det behövdes nog inte... Får skylla mig ensam helt enkelt.


Funderar lite över nästårs vandring och kommer nog inte gå till Oxberg utan efter Sovaldberg följa markeringarna (som jag hoppas finns) mot Evertsbergssjöarna och Dysberg för att variera mig lite. Vasaloppsleden från Evertsberg till Oxberg är ju oerhört enformig och blir väldigt varm sträcka om det är klarblå himmel.


Nu tar vardagen vid och jag ska fortsätta söka jobb utifrån mina förutsättningar. Jag hoppas på napp snart...


Fin måndag på er <3


Och här är Reliven:


112 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page