top of page
  • Bruksledaren

Räkmacka och vandring...

...på del av Bruksleden etapp 15 och del av Flobostigen blev det idag. 13.2 km med stopp hos syster efter de första 3.2 för kaffe, räkmacka och prat.


Från Eskiln gick jag vidare sedan mot Djupadalsvägen och Bruksledens etapp 15, vek in Saxenvägen, skogsvägen mot Semla och tillbaka in på Bruksleden för att sedan följa Flobostigen ner mot Fageråsen.


Stannade till vid den eldstad jag upptäckt nyligen och gjorde upp eld. Fick dåligt samvete när jag väl fått igång elden och såg en spindel med äggsäck på ryggen, men eldstaden var stor och jag höll mig i ena hörnet så tror att det slutade lyckligt ändå.


På vägen ner var det så igenvuxet så mina 164,5 cm försvann bland växtligheten. Svårt att se stigen just nu också så en lie hade varit bra att haft med sig.


Vädret hade svårt att bestämma sig så varmt, blåsigt, regnigt om vartannat men så länge det inte är åska så är det lugnt.


Fin tisdag på er


24 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page