top of page
  • Bruksledaren

Solen!!!

(Betalt samarbete med Icebug och RevolutionRace. Inlägget innehåller reklam och annonslänkar) Jag väntade till klockan 7 innan jag begav mig hemifrån ifall bemanningen skulle ringa in mig.


Det gjorde dem inte så jag satte av mot Kolarbysjön och just då var det ganska mörkt ute fortfarande men när jag väl var framme så började det ljusna och solen var på väg att visa sig för första gången på länge kändes det som.


Det var en hel del vatten som forsade och väldigt varierande underlag i skogen: is, slask, snö och barmark. Men jag var glad att jag valde Icebugsen trots det för det var ren isgata på vissa ställen. Icebugs har varit ett självklart val under de isiga månaderna sedan 2015 när jag började vandra.


Jag fick pulsa fram till Ötjärn där det var barmark vid eldstaden jag valde för dagen. I sotpannan puttrade kyckling, soja och grönsaker medan jag drack mitt kaffe och såg solen gå upp över den snöbelagda isen.


Byxorna jag bar för dagen hittar ni här hos RevolutionRace - en modell som är slitstark, snygg och bekväm i passform men tänk på att kolla storleksguiden när ni beställer för bästa komfort!


Med tanke på mängden snö efter Ötjärnsvägen så valde jag att följa stigarna in mot skogen och det var nog lättare men bitvis riktigt mycket vatten och svårt att ta sig fram. Det blev en skön tur på totalt 13 km.


Hoppas ni har möjlighet att njuta lite av solstrålarna idag.

Filmsnutt efter jag startat brasan vid Ötjärn

Snöpulsning längs Ötjärnsvägen


41 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

ความคิดเห็น


bottom of page