top of page
  • Bruksledaren

Stjärtmesar & pratglad katt på en regnig lunchtur

14 km lång regnig tur blev det idag till Ötjärn och en av eldstäderna jag inte varit vid på länge. Jag gillar regn så vädret passade mig perfekt.


En pratsjuk katt mötte mig efter Gamla Norbergsvägen vid Lilla London, men den såg inte skadad ut och verkade veta vad den skulle gå. Men lite fundersam blev jag.


Det var mulet, 8 grader och uppehåll ända tills jag skulle börja göra upp elden så klart ;)

Medan jag satte där i väntan på att vattnet kokade upp till dagens lunch: chili con carne hörde jag en massa kvitter.


Tittade upp och fick se flera stjärtmesar - kan nog vara Sveriges sötaste fågel faktiskt. Och det var första gången jag sett några vid Ötjärn, eller åtminstone lagt märke till dem för första gången.


Käkade upp lunchen och knatade tillbaka ut på Ötjärnsvägen och hem via blågrön slinga vid vattentornet.


Hoppas ni haft en skön och lugn allhelgona <3



Pratsjuk katt vid Lilla London, Fagersta

Skönt med en liten brasa i regnet

Dagens rutt blev 14 km men Reliven gav upp för tidigt av någon anledning idag.


29 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page