top of page
  • Bruksledaren

Så mycket snö...

...hade jag inte räknat med på dagens lunchtur till Ötjärn...

Jag tog influensavaccinet igår eftermiddag och kroppen fick bekänna färg under dagens tunga benpass trots att jag kände mig pigg när jag vaknade.


Inte en själ hade gått på de snödjupaste stigarna jag naturligtvis lyckades välja och var rejält trött när jag väl kom fram till Udden där dagens lunch fick bli. Det var ju ändå ett tag sedan snön föll så jag hade blint räknat med att det skulle vara upptrampat.


Tji fick jag. Det blev het nudelsoppa och äggmackor till en sprakande brasa. Jag använde foliet jag haft runt smörgåsarna till att lägga under veden jag hade med för att snabbt få fart på elden. Givetvis tog jag reda på foliet när jag släckt elden.


Jag tänkte att jag måste gå där det är lättast framkomligt hem för orken tröt fortfarande trots ny energi från maten och siktade in mig på grusvägen i riktning Gamla Norbergsvägen. Det visade sig vara en dålig plan för där var det än djupare och inte mycket till spår att gå i...

Jag valde därför att svänga in tillbaka på rosa slinga och där var det mycket bättre och fyrhjulingspår att gå i. Jag fortsatte mot Svedjevägen och när jag kommit ungefär halvvägs på Svedjevägen gick jag ikapp en av mina systerdöttrar som var ute på promenad med minstingen. Vi tog sällskap en bit och pratade om vår gemensamma nya arbetsplats 2022. Det blev en trevlig pratstund innan jag sade hej då, satte på lurarna och körde tempo resten av vägen hem. Magisk men slitsam vintertur kan sammanfatta dagens 9.3 km.


Nu väntar tre 10-timmarspass på jobbet innan ledig helg. Vi får se om det blir nån tur på lördag eller söndag.


Ha en riktigt fin tisdag där ute <3


Snöpulsning och vy

Dagens rutt:


27 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comentários


bottom of page