top of page
  • Bruksledaren

Trettonhelg på Kloten resort

Vilken helg jag haft på Kloten Nature Resort "mitt på" Bergslagsleden tillsammans med min make. Vi har njutit av att varandra, att vandra på Långvattnet, badat tunna, rullat i snö och bastat.


Maten, boende och personal får toppbetyg och första kvällen njöt vi av varsin pizza och varsin öl i den gemytliga restaurangen. Efter middagen fick vi med oss en fullspäckad frukostkorg med massa godsaker.


Tanken var att vi skulle åka skidor också men vädret satte stopp för det hela så vi fokuserade på att promenera i närområdet istället. Men det har varit helt fritt från stress och måsten - en helt underbar återhämtningshelg.


På lördagen vaknade jag tidigt och det hade snöat ymnigt på natten. Jag gick ut och skottade hela vägen från stugan upp till vägen och fick motion så det räckte och blev över. De kom och plogade resten senare;)


Lite senare nyttjade vi badtunnan och bastun i två hela timmar med utsikt över ett dimmigt Långvattnet. Vi hade möjlighet att få isvaken uppsågad men nöjde oss med att rulla i snön på isen istället. Två timmar är ganska länge i en badtunna och mina fingrar var helt ihopskrynklade när vi steg upp.


Därefter traskade vi tillbaka till vår stuga för att slappa innan en trerätters middag.

Klockan 18 satte vi oss till bords och njöt av; toast skagen, oxfilé med potatisgratäng och pannacotta med jordgubbskompott toppad med krossad choklad.


Även om jag inte har lukt- och smaksinnet kvar sedan 1 år tillbaka så har jag lärt mig uppskatta konsistens och känslan samt falla tillbaka på smakminnet - för jag kommer ju ihåg hur saker och ting smakade. Maken var väldigt nöjd med allt så jag litar på honom när det gäller smaken.


Magarna stod åt alla håll när vi ätit klart och vi tackade ödmjukast för en superb middag och tog med oss en ny frukostkorg tillbaka till stuga 17 en bit bort där vi skulle spendera en sista natt innan hemfärd.


Hemfärden blev läskig med isiga och blöta vägar men det gick bra och som denna vistelse kändes, planerar vi att göra detta till en Trettonhelgtradition. Har ni inte varit här? Då är det dags!


Med detta inlägg vill jag tacka all personal för ett trevligt bemötande och en mycket avslappnande helg <3




79 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Commentaires


bottom of page