top of page
  • Bruksledaren

Trädfällsvandring...

...till Norberg blev det idag - åtminstone delvis. Vid motionsspåren runt Kottmossen/Ötjärn låg träden i plockepinn - stora pinnar - rakt över leden. När stormen drog fram för några veckor sedan så måste det ju varit en tromb just här känns det som då det är så precist över detta område?!?! Tanken jag hade var att gå via Ötjärn och in i skogen mot Karlberg men jag ångrade mig framme vid grusvägen innan Ötjärn.


Istället tog jag ut mot Gamla Norbergsvägen efter att ha stått still o pratat en stund och jag gav dem rådet att vända istället om de inte ville ha en jobbig hinderbana... De ville dem så de fortsatte med sina två hundar... Jag hoppas det gick bra.


Väl ute på Norbergsvägen hade träd även fallit där men här var det framkomligt i alla fall. Framme i Norberg gick jag in på ett överbefolkat Elsa Anderssons och köpte mig en räksallad att ta med.


Vidare till kyrkogården där jag fixade till farmor o farfars grav innan jag ringde maken som plockade upp mig och vi drog vidare till Avesta för lite inköp på Biltema till kommande husvagnshelg.


Så här i efterhand önskar jag att jag valt asfalt hela vägen men benen fick ju jobba lite extra under de 13.7 km som det blev idag.


Oavsett så är det som jag sagt innan ALLTID skönt att komma ut och röra på sig. 2015 tyckte jag inte alls så vilket är den största vinsten av alla: kärleken till rörelseglädjen.


Ha nu en riktigt fin torsdag och imorgon håller vi tummarna för fotbollsdamerna i OS.


Kram o puzz



38 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page