top of page
  • Bruksledaren

Utökad Bruksledsetapp 15 vid Björnbackarna?

Med lättpackad och liten rygga siktade jag in mig idag på att gå mot Björnbackarna för att där ta in på de gamla skidspåren upp mot Jättåsarna. Till min stora förvåning satt där flera nya Bruksledsmarkeringar på de stigarna...


Kartorna är inte uppdaterade runt Jättåsarna/Djupadalsvägen och jag har inte hört ett ljud om detta så det ska bli intressant om det kommer någon uppdatering om etapp 15.


Det är en trevlig runda på detta stigsystem som är brett och lättvandrat även om det är en rejäl uppförsbacke om mot masten från Björnbackarna sett.


På dessa stigar samsas de gamla skidspåren från Fageråsen med Fagerta cykelparks MTB-sträcka, skoterspåret och nu alltså även Bruksleden (etapp 15?).


Stannade till strax före toppen och intog kaffe och ägg i skydd av träden från blåsten. Uppe vid masten var underlaget snö och is men längre fram och ner mot Svartbergsvägen hade solen jobbat bra och där var barmark på skogsvägen.


Väl inne i stan stannade jag till på Coop för att handla sånt som var slut hemma. Jag satte på mig munskydd eller mumsskydd som min son så genialiskt skrev till mig igår - en felskrivning som blev ett genialiskt nyord - och gick in för att köpa bananer, tomater och gurka - kom ut 600 kronor fattigare. Kassen blev betydligt dyrare och tyngre än avsett med andra ord. Styrkepass sista kilometern hem för armarna och dagens tur landade på 12 km. Denna semesterdag började bra och fortsätter med lite pluggande (pluggar till kommunikatör), tvätt och packa stora ryggan inför morgondagens tur. Ha nu en riktigt fin torsdag där ute <3

Dagens realtidsrutt


60 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page