top of page
  • Bruksledaren

Vandring och skidskytte i Torsby

Det har varit fem sköna och avkopplande dagar i Torsby. Min man fyllde 50 och jag ville bjuda honom på något jag vet att han gillar - det stod mellan fiske och skidåkning och valde det sistnämnda.


Jag kontaktade Torsby Skidtunnel & Sportcenter och ställde frågan om det fanns möjlighet att få testa skidskytte den 4 maj när min man fyllde 50. Det var lite knixigt men till slut lyckades de hitta instruktörer. Jag nämnde också att de gärna fick prata med Linn Persson - om hon var hemma och kom förbi - att hon kunde ta min betalda plats.


Nu gjorde hon aldrig det tyvärr men instruktörerna min man fick (jag valde att filma och fotografera) var från SK Bore och mycket trevliga. Jag känner mig säker på att det var en av flera nästkommande stjärnor från klubben vi hade äran att få spendera tiden med - Julia Björn


Födelsedagspresenten blev en hit och även om min man var trött så kämpade han på bra med sin MS och det syntes att han hade roligt. Han sköt riktigt bra i liggande medan det var rejält kämpigt i stående med balans och ork - men otroligt imponerande att se honom kriga på det sättet han gjorde.


Man får en annan inblick i sporten och klagomålen från TV-sofforna skulle vara mindre om gemene man förstår vilken bedrift det faktiskt är med skidskytte.


I övrigt spenderades tiden med lite utflykter/vandring längs Fämtfallet, Siristigen och Hovfjällsleden/Hovfjället.


Vädret visade sig från sin bästa sida liksom Torsbys befolkning. En liten pittoresk by där vi kände oss välkomna och reagerade på att ungdomsgängen på restaurangerna var otroligt artiga och tackade för maten innan de gick därifrån.


Vi har ätit & druckit gott, upplevt mycket men ändå hunnit varva ner - en fantastiskt skön vistelse i de värmländska skogarna - tack Torsby!


Några videoklipp från skyttet: Här visar Elisabeth Westlund från SK Bore hur Micke ska ligga och sikta.


Full pott! BRA JOBBAT!

Här kommer Micke åkandes för att lägga sig på mattan och skjuta första omgången.


Fämtfallet Ambjörby


139 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page