top of page
  • Bruksledaren

Vid fantastiskt vackra Karlberg i Norberg...

...spenderades igår 7 timmar där jag plockade samtliga 15 kontroller på Naturpasset i det området. Även om jag är uppvuxen i Norberg så finns det stigar jag aldrig gått på (eller inte kommer ihåg att jag gått på) och flera av gårdagens var just sådana.


Karlberg och Lapphyttan är ett sådant där ställe som drar i mig: kan känna att jag vill dit bara så där. Rekommenderar varmt att ni besöker området om ni inte gjort det. Strosa runt på de vackra stigarna och njut av de fina omgivningarna med så mycket historia.


Jag rörde mig på båda sidor om Gamla Norbergsvägen/Västanforsvägen och även här gick jag på stigar jag aldrig gått på trots att jag är mycket väl bekant med skogen på Öjersbosidan.


Det blev en spännande, trevlig och skön lördag trots ofrivilligt badat högerben i sumpmark, utspilld O´boy och lite krämpor i knät.


Gårdagens Relive




25 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page