top of page
  • Bruksledaren

Vildsvin i skogen

En hal och tung enmilatur blev det till Ötjärn idag där jag värmde på lite nyårsrester över öppen eld i vildmarkspannan: ryggbiff av vildsvin och hasselbackspotatis i gräddsås blev det.


Det var glashalt under snön både inne i stan och i skogen och spikskorna hjälper inte alls vid detta underlag så jag tvingades gå i den djupare delen av snön för att inte drutta omkull.


Kände mig trött hela vägen dit och hela vägen hem - kan berott på för lite kaffe och inget kaffe följde med i ryggan heller - så urbota dumt av mig ;)


I övrigt var temperaturen skön och jag valde samma väg tillbaka förutom en lite annan stig innan Kottmossen. Väl framme vid Kottis så stod där två jägare som letade efter vildsvin...


Jag sade att jag inte sett några spår av dem dit jag gått - det var bara rådjur och spår av räv men att jag ätit vildsvin nyss iaf. Jägaren jag talade med skrattade gott och jag önskade bättre jaktlycka nästa gång.


När jag passerat Blankavägens gruppboende höll jag på att ramla men återfick balansen tack o lov. Det hade gjort ont i svanskotan om jag fallit där.


Väl hemma så blev det kaffe o nu blir det lugna puckar. Imorgon väntar ett 10-timmarspass på jobbet.


Ha en fin söndag därute <3


Rådjur i skogen

Dagens rutt i Reliveappen


67 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page