top of page
  • Bruksledaren

Värmande brasa vid ett regnigt Ötjärn...

...och totalt 1 mil skön tur blev det idag. Jag beslutade mig för att försöka ta mig genom skogen fram till eldstaden jag ville till och även om det fanns en stig till en början så försvann den ganska fort.


Jag lyckades dock ta mig fram trots det och kom dit jag ville. Väl vid eldstaden blev det ett välkänt möte med en av de som brukar röra sig på samma sträckor härikring som jag själv. Vi slog några ord innan hon och hennes två hundar begav sig vidare.


Regnet tilltog medan jag gjorde upp eld till dagens lunch: ris och kyckling. Det blev någon timme totalt vid vattnet som delvis var täckt av is. Lugnt, skönt och mysigt.


Hemvägen gick via grusvägen ut mot Gamla Norbergsvägen och därifrån satte jag i lurarna och körde marschtakt hem. Det är ju det här jag gillar: kombinationen av lugn och motion samt olika tempo på gången.


Till skillnad mot förra turen kände jag mig urstark i benen idag!


När jag kommit hem och skrollade genom FB-flödet så blev jag väldigt glad över nyheten att Fagersta Naturskyddsförening kommer rusta olika spår runt Ötjärn med märkning: https://www.facebook.com/fagerstanaturskyddsforening/posts/3621723737941341


Fin onsdag på er <3



Lunchbrasa vid Ötjärn

Lunchbrasa i slowmo.

Dagens rutt: kopplar apparna Endomondo + Relive.


91 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Kommentare


bottom of page