top of page
  • Bruksledaren

Årets obstinata nummer är...

... 34 på 2020:s Naturpass - fotkartan... Varje år finns den - kontrollen som är svårare än andra att hitta (trots att den inte borde vara det).


Jag irrade runt bra länge och letade innan jag till slut gav upp sökandet efter dagens sista kontroll. Men jag fick ihop 7 stycken och det blev en riktigt trevlig tur på 13.8 km och 3 helt nya stigar.


Till min stora glädje upptäckte jag också att det går att ta sig runt Ötjärn där jag tidigare inte trott att det gick! Problemet då var att jag försökte när det var snö och ingen hade gått på de stigarna då. Så dagens tur blev lika mycket upptäcktsfärd som orientering.


Korv grillades efter spånggång ut på udden.


Nu är det 11 kontroller kvar på mitt pass så jag får se om jag resten imorgon. Jag låter SMHI avgöra under kvällens gång ;)


Fin lördag på er.



Dagens roliga rutt:


47 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

Kommentare


bottom of page